گرافیک نت؛ به گزارش شیکاگو تریبیون، در این تغییر طراحی کماکان از رنگ های آبی، زرد، قرمز و سبز که در 17 سال اخیر در لوگوی گوگل موجود بوده استفاده شده است. اما کیفیت رنگ ها و سایه‌ها تا حدی تغییر کرده اند.

مهم ترین تغییر مربوط به سبک حروف لوگوی گوگل است که بیشتر شبیه حروف چاپی مورد استفاده در کتاب های بچه های دبستانی است. تا قبل از این از حروف سریف در لوگوی مذکور استفاده می‌شد. همچنین حرف e در لوگوی جدید گوگل اندکی کج و به سمت بالا نوشته شده تا سبک تفکر متفاوت و غیرعادی این شرکت را بازتاب دهد.

این ششمین بار از سال 1999 تا به حال است که گوگل لوگوی خود را تغییر داده است، اما کارشناسان تغییر اخیر را مهم ترین و چشمگرترین تغییر در لوگوی شرکت یاد شده دانسته اند. اقدام یاد شده واکنش های مختلفی را به دنبال داشته و در حالی که برخی لوگوی تازه را نامناسب و غیرچشم نواز می دانند برخی دیگر از کارشناسان هم از تغییر مذکور دفاع می کنند.

در مجموع این تغییر نشانگر ورود گوگل به عصر جدید است. شرکت یاد شده از این پس تحت نظر شرکت مادر تازه تاسیسی به نام آلفابت یا الفبا فعالیت خواهد کرد و خود تنها بر روی خدمات جستجو، مدیریت یوتیوب و برخی امور کلان دیگر تمرکز خواهد کرد.