این کتاب کاری از گروه پژوهشی عفراوی است که در 310 صفحه سیاه و سفید و در تیراژ 3000 نسخه منتشر گردیده است.
درمقدمه این کتاب می خوانید: فکر وجود مجموعه لوگوتایپ‌های ایرانی، سالهاست که با ماست و با این مجموعه نیز کار به اتمام نمی‌رسد. از خانه که بیرون بیایید با صدها لوگوتایپ زیبا مواجه می‌شوید که در هیچ رسانه مکتوبی، اطلاعاتی از طراح و موضوع آن چاپ نشده است.
سر در فروشگاه‌ها، نشریات، سایت‌ها، کاتالوگ‌های تبلیغاتی و ... پر است از این لوگوتایپ‌های زیبا که آرزو می‌کنید ای کاش در جایی همه این ها به شکل یک مجموعه ارائه می‌شد تا هر طراحی، زمان سفارش یا پژوهش می‌توانست آن‌ها را ببیند و ایده بگیرد. اما نیست. گروه پژوهشی عفراوی این بنا را گذاشته است و امیدوار است که طراحان گرافیک، چه حرفه‌ای و چه غیر حرفه‌ای برای پیشبرد گرافیک به ثبت هر چه بیشتر لوگو تایپ‌ های خود همت کنند تا در سال‌های آینده مجموع‌های جامع‌تری استخراج گردد.
بر اساس این گزارش، کار داوری و انتخاب آثار این کتاب بر عهده قباد شیوا، عبدالرضا چارئی،لادن رضایی، داریوش مختاری،‌ایرج میرزاعلیخانی و بهرام عفراوی بوده است.