گرافیک نت؛ همه طراحان بسته بندی بدون دست یابی به دانش و اطلاعات کاربردی در زمینه بسته بندی، در بازار رقابتی برنده نخواهند شد! اولین دوره آموزش جامع طراحی بسته بندی، به منظور ارائه جامع این اطلاعات تدوین شده است. هنر جویان این دوره با روند کلی پروسه طراحی بسته بندی از زمان دریافت سفارش تا شیوه طراحی، انتخاب و طراحی ساختار بسته بندی ، خلاقیت،  الزامات و محدودیتها، آشنایی با بازار، برند، مصرف کننده، چاپ و تولید و در نهایت قرار گیری محصول در فروشگاه، آشنا شده و تکنیکهای خلق یک بسته بندی موفق را فرا میگیرند. معجزه ای که منجر به فروش می شود!

چه می آموزید؟

در طول دوره با مفاهیم کلی بازاریابی ، مطالعات بازار و برندینگ آشنا خواهید شد. شیوه برخورد اولیه با سفارش و نگارش یک دستور کار خلاق را فرا گرفته، با انواع روشهای نمونه گیری پیش از چاپ و نرم افزارهای آن آشنا خواهید شد. انواع روشهای چاپ، محدودیتها و کاربردهای آنها، شیوه های ارسال طرح و مدیریت رنگی آثار دیجیتال را خواهید شناخت. با اصول اولیه طراحی گرافیک بسته بندی، الزامات، استانداردها، مفاهیم، قوانین، عناصر تشکیل دهنده و شیوه های بیان آشنا شده و در ادامه با روشهای تفکر خلاق و چگونگی طراحی یک بسته بندی خلاقه  دوره را به پایان خواهید رساند. در بین برگزاری دوره کارگاههایی برای آشنایی بیشتر با " نحوه ارائه صحیح طراحی و شیوه ارزیابی و عکس العمل مخاطب " نیز گنجانده شده است.

شورای طرح و برنامـه : شهرزاد اسفرجانی، امراله فرهادی، سید محمود محمودی، ایمان آل مظفر

مدرســـان : شهـرزاد اسفرجانــی ، ایمـــان آل مظفر ، پریسا پروشـــانی ، حسین پژمان فــــرد ، محمد دبـــاغ ، دکتــر محمد رزاقـــی ، سید محمود محمودی ، علیرضـــا مصطفی زاده ، مسعود نجـــات ، مــــانی نورانــی

زمــان : یکشنبــه 6 بهمن | ســـاعت  17:30  تـــا 19:30

 

مشخصات و سرفصلهای ارائه شده در طول دوره

عنوان دوره :
دوره ی تخصصی جامع طراحی بسته بندی

از سفارش تا خلق جایگاه شایسته در بازار

  • مخاطبین دوره : فارغ التحصیلان گرافیک و طراحی صنعتی | مدیران آتلیه و مدیران هنری مجموعه ها و آژانسهای تبلیغاتی | طراحان بسته بندی مستقل
  • شرایط عمومی شرکت کنندگان : آشنا به طراحی بسته بندی و دارا بودن سابقه اجرایی در این زمینه | دارا بودن روحیه همکاری تیمی و کار به صورت گروهی
  • مدت دوره : 4 ماه  | 94 ساعت آموزش به علاوه 16 ساعت ورک شاپ | جمعا 110 ساعت
  • جلسه معارفه : یکشنبه 30 دی
  • زمان آغاز دوره : اردیبهشت 1393
  • زمان تشکیل کلاسها : پنج شنبه ها | 14-20
  • زمان مصاحبه حضوری : 10 بهمن
  • شهریه دوره : 1500000 تومان
  • شورای طرح و برنامه : شهرزاد اسفرجانی ، امراله فرهادی ، سید محمود محمودی ، ایمان آل مظفر
  • مدرسان :  شهرزاد اسفرجانی ، ایمان آل مظفر ، پریسا پروشانی ، حسین پژمان فرد ، محمد دباغ ، دکتر محمد رزاقی ، سید محمود محمودی ، علیرضا مصطفی زاده ، مسعود نجات ، مانی نورانی

سرفصــل های دوره :

  • بسته بندی ، بازاریابی و برندینگ | مدرس:  شهرزاد اسفرجانی 
  • بازاریابی چیست ؟ ( تعاریف کلی ، دهکده جهانی )
  • نقش بسته بندی در بازاریابی
  • مطالعه بازار ( تحقیق بازار چیست ؟ )
  • عوامل موثر در تحقیق بازار
  • مخاطب، مصرف کننده ، خریدار
  • طبقات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی
  • ضرورت ایجاد برند
  • فرآیند اثرگذاری برند در انتخاب ذهنی
  • استخـــوان بندی (Brief ) | مدرس : علیرضا مصطفی زاده
  • تعاریف و کارکردها
  • انواع بریف ( Marketing Brief , Client Brief , Creative Brief )
  • روشهای تحلیل و توسعه Brief
  • روش نگارش
  • آشنایی با چــــاپ و روشهای پیشرفته چاپ | مدرس اصلی : مسعود نجات  | مدرسان مباحث تخصصی : حسین پژمان فر ، مانی نورانی
  • پیش از چاپ ( نمونه گیریهای اولیه ، روشهای ساخت ماکت ، آشنایی با نرم افزارهای نمونه گیری )
  • چاپ ( انواع چاپهای اصلی ( دیجیتال ، سیلک ، تامپو ، افست ، فلکسو ، روتوگراور ) )
  • مدیریت رنگ در چاپ ( اصول اولیه طراحی برای انواع روشهای چاپ ، آشنایی با پروفایلهای رنگی و سیستم مدیریت رنگ )
  • پس از چاپ ( انواع روشهای برش ، لتر پرس ، دای کات ، قالب سازی ، فرآیندهای تکمیلی)
  • آشنایی با طراحی ساختــــــار  | مدرس : دکتر محمد رزاقی 
  • اصول اولیه طراحی ساختار
  • جعبه های مقوایی ( تیغ های اصلی ، انواع قفلها ، انواع لب چسبها ، انواع منقسم ها ، کارتنها
  • انواع اشکال بسته بندی ( محدودیتها ، کاربردها و ویژه گیها )
  • گــــــرافیک سطح  | مدرس : سید محمود محمودی
  • عناصر تشکیل دهنده بسته بندی ( نام و نشان ، رنگ ، تصویر ، پنل های اطلاعاتی ، زبان و ... )
  • گزینش و انتخاب تصویر ( عکاسی ، تصویر سازی ، مسکات ، تایپوگرافی )

شیوه ها و لحن بیان تصویری

  • خلاقیت در طـــراحی بسته بندی | مدرس: ایمان آل مظفر
  • تفکر خلاق ( آزاد سازی فکر ، مطالعه ، دیدن ، جستجو ... )
  • شکار تصاویر ( معانی نهفته در دنیای اطراف ما)
  • ترجمه تصویر
  • تخیل تصویر و روشهای خلق تصاویر خلاق
  • ESP و USP ، نیازهایی که نمی دانیم ، احساس و ادعا
  • کـارگاه آموزشی:  اصول و نحوه ارائه صحیح ( Presentation )
  • مدرس محمد دباغ
  • کارگاه آموزشی: عکس العمل مخاطب و ارزیابی نهایی ( Focus Group )
  • مدرس:  پریسا پروشانی