گرافیک نت؛ شهرزاد اسفرجانی در ابتدا با بیان خاطره ای از گذشته ونقش طراحی بسته بندی و اهمیت آن در رابطه با شکل گیری آینده شغلی خود صحبت کرد . هنگامی که پروژه ای را در دانشگاه به انجام رسانده بود و چگونگی راه یابی به آتلیه استاد کامران کاتوزیان و آغاز فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی بسته بندی . شهرزاد اسفرجانی با تاکید بر نقش حیاتی بسته بندی در ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند، به ضرورت ایجاد دوره جامع طراحی بسته بندی اشاره کردو گفت : " بسته بندی را می توان معادلی برای واژه برند نامید . "
شهرزاد اسفرجانی با اشاره به اوضاع اقتصادی دهه 70 و 80 ایران، به این نکته اشاره کرد که رفتارها ، انتخابها و سلیقهی مصرف کنندگان، رقابت در بازار مصرف و شرایط تولید کنندگان چه تغییراتی کرده و چه عواملی باعث موفقیت در این شرایط خواهند شد .
سپس ایمان آل مظفر در بارهی نقش بسته بندی در بازار امروز مبحثی را با عنوان " مهمانی بسته ها " باز کرده و دیدگاه های شورای طرح و برنامه را در مورد روند شکل گیری و انتخاب سرفصلهای آموزشی دوره برای حاضرین شرح داد و اهمیت آموزش صحیح طراحان بسته بندی را در موفقیت یک محصول بیان کرد . وی یکی از مزیتهای اصلی این دوره را بهره بردن ازاساتیدحرفه ای و با تجربه ای دانست که علاوه بر دانش های تخصصی ، تجارب شخصی را نیز در اختیار هنرجویان قرار می دهند .
ایمان آل مظفر در خصوص نحوه گزینش دروس دوره و انطباق آن با شرایط بازار ایران ، محدودیت ها و امکانات توضیحاتی را ارائه داد و به این نکته اشاره کرد که ، در این دوره سعی شده تمامی اطلاعات مورد نیاز یک طراح بسته بندی به بهترین شکل آموزش داده شود .
محمود محمودی سخنان خود را با اشاره به ضعف صنعت بسته بندی ایران در مقایسه با جهان و توصیف علت اصلی موفقیت دیگر کشورها در توسعه این صنعت ، آغاز کرد . او همچنین از آموزش بسته بندی در ایران ، پراکندگی و ضعفهای آن صحبت کرده و بر ضرورت ایجاد یک دوره یکپارچهی آموزش بسته بندی تاکید کرد .
محمود محمودی نگاه کاربردی و بومی شناسانه و همچنین همخوانی محتوای آموزشی با الگوها و استانداردهای بین المللی را یکی از مزیتهای این دوره عنوان کرد و اسرار حرفه ای بودن و آموزش فوت کاسه گری را از دیگر مزیتهای این دوره نامید . محمود محمودی ضمن تشریح سر فصلهای اصلی دوره و مرور خلاصه ای بر دروس و معرفی اساتید ، زمان آغاز دوره را اواسط فروردین ماه 93 اعلام کرده و افزود، کلیه متقاضیان می بایست حداکثر تا پایان وقت اداری چهارشنبه 9 بهمن ماه برای تعیین زمان مصاحبه با مدرسهی ویژه تماس بگیرند .
در پایان شورای طرح و برنامه به پرسشهای شرکت کنندگان پاسخ دادند و به این نکته اشاره کردند که: بسته بندی از نظر اقتصادی و اشتغال زایی یکی از فعال ترین حوزه های طراحی گرافیک است و در نهایت شغل مطلوبی را برای متخصصین این حوزه فراهم خواهد ساخت.