هویت یا طرح جامع بصری یک سازمان (CI) قواعد و زیر ساخت‌های یک ارتباط روشن و شفاف بصری است که سازمان را منسجم و یکپارچه به نمایش در‌می‌آورد. بازتاب کاملی است از آنچه یک سازمان دارد، می‌سازد، اجرا می‌کند و می‌گوید.
طرح جامع بصری فقط نشانه، لوگو تایپ یا امضای سازمان نیست. بلکه عامل مشترک بصری است که همه ارکان یک سازمان را در بیرون و داخل آن پیوند می‌زند و هماهنگ میکند.
هدف از ارائه هویت تصویری یکدست و یکپارچه، ایجاد تصویر خاص و مثبت در ذهن عموم و نیز حفاظت از هویت بصری سازمان است.
طرح جامع بصری یادآور مستمر و ثابت است از چهره یک سازمان که در همه جا قابل رویت و انگیزه‌بخش است.
طرح جامع بصری بیان تصویری شخصیت، اعتبار و شیوه کار یک سازمان است. هویت بصری کار و کسب یک سازمان و بیانگر ارزش‌ها و نمایش حرفه‌ای بودن سازمان و تعهد آن به بالاترین استانداردهای بین‌المللی است.
هویت جامع بصری تصویری متحد و یکدست از سازمان ایجاد می‌نماید. از نشانه و اوراق اداری گرفته تا تابلوها، از بدنه ماشین‌های توزیع کالا تا سبک و سیاق تبلیغات همه جا آگاهی نسبت به سازمان را افزایش می‌دهد و در نهایت کار و کسب را رونق می‌بخشد. هویت بصری جامع ابزاری نیرومند است که با سرمایه‌گذاری روی آن، نام تجاری سازمان یا محصول آن قدرت و اعتبار و ارزش افزوده پیدا می‌کند. اگر درست طراحی و اجرا شود، یادآوری مستمر و ثابتی است از چهرة سازمانی که در همه جا قابل رؤیت است و همه سهامداران و مشتریان با دیدن آن خرسندانه به حرکت می آیند.

سر فصلهای دوره:

استانداردسازی نحوه استفاده نشانه، نقشه معماری نشانه، واریاسیون‌ها، رنگبندی،

Gray Scale ،Negative ،Positive

Background ،Hot Stamping های مجاز،

فواصل و فضای اطراف لوگو از صفحه، لی آوت پیام و نوشته در کنار لوگو، لی آوت مخصوص نمایندگی ها و شعب، مُهرها (Stamps)

• استانداردسازی رنگ‌های اصلی و فرعی سازمانی، سیستم‌های Pantone Coding،

CMYK ،RGB

• استانداردسازی شعار (Slogan) و تگ لاین (Tagline)

• استانداردسازی فونت‌های مورد استفاده

• استانداردسازی و یکپارچه‌سازی مجموعه اوراق اداری، سربرگ‌ها، اوراق فکس، کارت‌ها، فولدرها، پاکت‌ها، لیبل‌ها، یادداشت‌ها، گزارش‌ها، تگ‌ها، Applications ،Name Badges، Greetings، چارت‌ها، جداول، دیاگرام‌ها و نقشه‌ها.....

• استانداردسازی و یکپارچه‌سازی ساختار بسته‌بندی‌ها و یونیفورم Packaging

• استانداردسازی و یکپارچه‌سازی ساختار آگهی‌ها و تبلیغات، بروشورها، تقویم‌ها و سایر ملزومات اداری و Reminders و .....

• استانداردسازی و یکپارچه‌سازی ساختار تبلیغات الکترونیک، وب‌سایت، مالتی‌مدیا، بنرهای اینترنتی، Screen Saver و ....

• استانداردسازی و یکپارچه‌سازی ساختار چهره محیطی، ساین بردها، استندها، هویت نمایشگاهی، غرفه‌ها، اتومبیل‌ها، لوازم و لباس‌های کار و پرچم‌ها و بنرها و اتومبیل ها ....

• استانداردسازی و یکپارچه سازی ساختار هدایای تبلیغاتی و Reminder ها.

• استانداردسازی و یکپارچه سازی ساختار و قواعد بصری تشریفات و دیسیپلین ها
زمان 18 و 19 مرداد از ساعت 10 الی 17، آموزشگاه ایده
علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه می توانند به نشانی خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه 18، پلاک 26 مراجعه نمایند.