هفت رنگ؛ در تاریخ 4 شهریور ماه به ‌روال هر ساله انجمن طراحان گرافیک ایران برنامه‌ای را برای سالروز تولد زنده‌یاد ممیز طراحی کرده‌اند که به‌گفته ابراهیم حقیقی در این مراسم چند نفر از هنرمندان سخنرانی خواهند کرد که تاکنون اسامی آنها قطعی نشده است.

مرتضی ممیز متولد 1315 و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارای گواهینامه طراحی غرفه و ویترین و معماری داخلی از مدرسه‌ی عالی هنرهای تزیینی پاریس بود. او مدیر هنری و طراح گرافیک نشریاتی چون ایران آباد، کتاب هفته، کیهان هفته، فرهنگ کاوش نگین، فرهنگ و زندگی، رودکی، فصل‌نامه خاورمیانه، گفت‌وگو و پیام امروز بوده و مسؤولیت طراحی صحنه و لباس 14 تئاتر و دو فیلم سینمایی را به‌عهده داشت. بسیاری از پوسترهای رویدادها و بیلبوردهای فیلم‌های سینمایی چون مغولها، گوزنها، قیصر، شاید وقتی دیگر، نیاز، زیر درختان زیتون و بسیاری دیگر از آثار مطرح سینمایی را او طراحی کرده بود.

ممیز کارگردان و طراح سه فیلم کوتاه نیز بود و طراحی و نقاشی، طراحی روی جلد، طراحی اعلان و نشانه‌ها، حرف‌های تجربه و سایر مقاله‌ها، ازجمله تالیفات وی به‌شمار می‌رود.

جایزه‌ی نشان رتبه‌ی نخست دانشگاه هنرهای زیبا، دیپلم بینال پوستر ورشو، جایزه طراح شاعر از فستیوال فیلم کن، دیپلم برای فیلم یک نقطه سبز از فستیوال مسکو، فیلم برگزیده‌ی جشنواره سینمایی بیروت و جایزه ممتاز نمایشگاه طراحی امروز از نشان درجه‌ی یک دولتی جمله افتخارهایی است که در کارنامه‌ی این چهره‌ی ماندگار هنر ایران ثبت شده است.

مرتضی ممیز دقایقی پیش از نیمه‌شب شنبه پنجم آذر 1384 در بیمارستان آبان تهران دارفانی را وداع گفت.