حسینی در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره تئاتر فجر؛ مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه پوستر تئاتر را پایان آذر اعلام کرد و گفت: « فراخوان کلی بخش طراحی پوستر پیش از این همراه فراخوان باقی بخش ها منتشر شد اما برای اطلاع دقیق تر علاقه مندان، فراخوان تخصصی پوستر نیز به زودی منتشر می شود.»
وی افزود: «امسال برای سومین دوره پیاپی، بخش پوستر به صورت تخصصی در بخش جنبی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد. امسال تلاش کردیم که در این بخش تنها به پوسترهای جشنواره اکتفا نکنیم و در بخش های خیابانی، سمینارها و دیگر بخش های مربوط به تئاتر نیز به جمع آوری و بررسی پوستر و طراحی آن بپردازیم.»
حسینی تصریح کرد: «در بخش مسابقه، معیار و ملاک هایمان سختگیرانه است؛ زیرا پوسترهای برگزیده، به عنوان الگو به جامعه تئاتر ارائه می شوند و باید دارای استانداردهای لازم باشند. این موضوع مخصوصا از آن جهت اهمیت دارد که متأسفانه طراحی پوستر هنوز جایگاه خود را در جامعه تئاتر ما نیافته و گرافیست در لحظات پایانی وارد فرایند تولید اثر، در این عرصه می شود.»
حسینی با اشاره به این که همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر، نمایشگاهی از پوستر های رسیده به دبیرخانه برپا خواهد شد، توضیح داد: « کتاب مستقل پوسترهای این دوره نیز تهیه خواهد شد تا در همان روزهای برگزاری جشنواره میان شرکت کنندگان توزیع شود.»
او در توضیح جزئیات این کتاب گفت: «در سه سال گذشته، تلاش کرده ایم به پوسترهای رسیده به دبیرخانه اکتفا نکنیم. به همین دلیل تعداد زیادی از پوسترهای مجموعه شخصی ام را نیز به این کتاب اضافه کرده ام. همچنین هرسال از پیشکسوتان می خواهیم پوسترهای قدیمی شان را در اختیار ما بگذارند.
مدیر بخش پوستر سی امین جشنواره تئاتر فجر، پوستر را تنها سندی دانست که از یک اجرا باقی می ماند. او تأکید کرد: «تئاتر چند شب اجرا می رود و بعد از آن تنها پوستری از آن به جا می ماند؛ به همین خاطر است که این عنصر، کارکرد اساسی در جاودان کردن خاطره یک تئاتر را دارد. در رابطه با آرشیو کردن پوسترهای قدیمی، بر خلاف بخش مسابقه، هیچگاه کیفیت هنری مد نظرمان نبوده است و تنها به ثبت و بایگانی تاریخ تئاتر کشور اندیشیده ایم.»
ابراهیم حسینی، در پایان ، ابراز امیدواری کرد جشنواره تئاتر فجر، با افزایش امکانات تبلیغات محیطی، انتشار گسترده پوسترها و نمایش عمومی طرح ها و بیل بورد های تئاتر، به خصوص در اطراف تئاتر شهر، در جهت تحقق شعار «تئاتر برای همه» گام موثری بردارد.
سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری رحمت امینی از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

fadjrtheaterfestival.com/fa/news/post3132.php