«افسانه ممیز» همسر مرحوم «مرتضی ممیز» هنرمند فقید طراحی گرافیک کشورمان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در پنجمین سال‌ درگذشت مرتضی ممیز، نمایشگاه منتخب پوسترهای «برونومونگوزی» طراح برجسته سوئیسی در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.
همسر زنده‌یاد مرتضی ممیز همچنین از برپایی نمایشگاهی از عکاسی‌های «مرتضی ممیز» خبر داد وگفت: همزمان با نمایشگاه «برونو مونگوزی»، نمایشگاهی از عکاسی‌های مرتضی ممیز هم در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد و تعدادی از آثار عکاسی‌ او به نمایش درخواهد آمد که این عکس‌ها پیش از این یک بار در زمان حیات مرتضی ممیز در نگارخانه راه ابریشم به نمایش درآمده بود.
وی اضافه کرد: «برونومونگوزی» از دوستان قدیمی مرتضی ممیز بود که بارها با یکدیگر دیدار کرده بودند اما هیچ گاه فرصتی برای نمایش آثارش در ایران فراهم نشده بود که ما به مناسبت پنجمین سالگرد درگذشت ممیز تصمیم گرفتیم از ایشان برای نمایش آثارشان در ایران دعوت کنیم.
وی زمان برپایی این نمایشگاه را 5 آذرماه سال جاری تا 11 آذرماه عنوان کرد و گفت: در مدت زمان برپایی این نمایشگاه، مراسم سخنرانی و نمایش آثار برونو مونگوزی نیزدر تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.