این نمایشگاه امروز 14 آذرماه در شهر کتاب شهرستان قائم‌شهر برپا شده است، مراسم افتتاحیه با سخنرانی یکی از اساتید و هیات رییسه انجمن هنرمندان گرافیک ایران می‌باشد.
در این نمایشگاه جمعی از هنرمندان گرافیک استانی وکشوری گرد هم می‌آیند تا یاد و نام پدر گرافیک ایران را گرامی بدارند.
امید عزیزی رستم دبیر برگزار کننده این نمایشگاه در بیانیه‌ای اظهار داشت:«روزها از پی هم می‌آیند و می‌روند و پائیز خاکستری جاری‌تر از هر فصل، بزرگی را با خود می‌برد. به پنج سالگی‌ روزهای سرد پائیز می‌رسیم، پائیزی که تمام عشق و وجود را به ابدیت برد.
آری مرتضی ممیز قافله‌سالار و هنر گرافیک ایران، با کوله‌باری از تجربه و تلاش در پائیز سرد از دنیا رفت...
ممیزی که معلم بود، استاد بود در آخر پدر شد...
پدری که در چهارم شهریورماه سال 1315 در تهران به دنیا آمد و بعدها در سال 1344 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد و همچنین در سال 1968 گواهینامه طراحی غرفه ویترین و معماری داخلی را از مدرسه عالی هنرهای تزئینی پاریس دریافت کرد.
وی در سال 1348 پیشنهاد ایجاد رشته گرافیک را به دانشکده هنرهای زیبا ارائه کرد. بنیانگذاری این رشته برای دانشجویان هنر باعث گردید تا سیستم ناقص گرافیک جان بگیرد و تلاشی را آغاز کند.
او تجربیات بسیاری در طول عمر پربار خود به دست آورد و بدون هیچ کم و کاستی برای آیندگان به یادگار گذشت. یکی از صدها آثار او کتاب نشانه‌های ممیز است که بخشی از خدمتی که به جامعه هنر ایران عرضه داشت در این کنار آمده است.
آری ممیز تنها کسی بود که هیچکس مانند او اینچنین به کارش عشق نورزید، او انجمن‌های متعددی را راه‌اندازی کرد، گرافیک جهان را به ایران و ایران را به جهانیان شناساند. استادی که به خاطر رفتنش و زنده نگه داشتن یاد و خاطرش، مراسم بزرگداشت و یادمان و حتی راه‌اندازی بنیاد ممیز را ترتیب دادند.
ممیزی که گرافیک ایران نبود را احساس می‌کند.
هم اکنون وظیفه بزرگ خود می‌دانیم که از این استاد بزرگ قدردانی بسیار کوچکی بکنیم و از تمام زحماتی که برای هنر این مرز و بوم کشیده است تشکر نمائیم امید است که بتوانیم به سهم خود نام این استاد عزیز را برای همیشه زنده نگه داریم.»
امید عزیزی‌رستم، سینا پناهی، محمد ملک جوینی، فرزانه فاضلی، پری عزیزی رستم، حامد مشمولی، محبوبه عربعلی، مهرنوش رضایی، نیما آخوندی، محمد متوسلی، سیده زهرا هاشمی، صدیقه پاشا، فاطمه جورسرا، زهرا مسگرنژاد هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.