گرافیک نت؛ فضای طراحی گرافیک و پوستر سازی برای فیلم های سینمایی مملو از عدم خلاقیت و تکرار کلیشه های روزمره و سرشار از بی انگیزگی و تکرار است، دلیل عمده این موضوع مافیای موجود در تبلیغات سینمایی است که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند حضور جوانان خلاق و نخبه در این حیطه را تحمل کند و از سوی مسئولان و مدیران مرتبط نیز هیچ گونه نظارت و دلسوزیی وجود ندارد.

گویا به طور عمدی تولید فیلمهای سخیف و مبتذل و بدور از شان و شعور مردم به صورت فله ای تولید و روانه بازار می شود که تبلیغات سینما هم نمی تواند خارج از این چارچوب باشد.
حاکم بودن روابط بجای ضوابط، عدم تسلط سواد بصری و دانش تصویری از سوی مجریان این گونه مواد تبلیغی، عدم بضاعت فقیرانه سینمای مهجور و ضعیف به لحاظ اقتصادی، عدم استفاده از جوانان خلاق و مستعد و طراحان پیشکسوت، عدم آشنایی با مقوله گرافیک از سوی سفارش دهندگان مواد تبلیغی و نبود مدیریت هنری - از مواردی هستند که راه را برای هرگونه تغییر و تحول بنیادی در این حیطه مسدود کرده اند و اگر افرادی نیز با دلسوزی و علاقمندی تلاشهای فردی خود و با گذر از انواع گرفتاریها و دژهای غیر قابل عبور آثاری در خور توجه را خلق کنند دست خوش انواع تهمت ها و توهین ها، بی تفاوتی و انزوا می شوند.

پوسترهای ذیل نمونه بارز کپی از پوستر ضعیف خارجی است که انگیزه هیچ منتقد آزاده و منصفی به درد نیاورد و فقط با انگیزه های سیاسی و بدور از اخلاق از سوی عده ای مغرض و بی انصاف با انتشار و خالی کردن عقده های درونی پوستر فیلم اخراجی ها ۳ مسعود ده نمکی را مورد حمله قرار دادند تا اندکی بتوانند به اهداف غیر حرفه ای و غیر اخلاقی خود برسند این اتهامات به کسی داده شد که برای حفظ و آبروی گرافیک سینما سالها خون دل خورده و برای ارائه ایده های نو و خلاق رنجها و مشقتهای زیادی را تحمل کرده است و کارنامه هنری وی نشان دهنده این ادعاست.

این موارد به طور روزانه در گرافیک کشور ما درهمه سطوح در حال تکرار است ولی اگر قرار باشد فرد یا عنوان فرهنگی دیگری را به سخره گرفته و به امیال نفسانی خود برسند پا بر روی تمامی ادعاهای روشنفکری و دمکراتیک خود می کنند و موجودیت اهداف مدعیان افراطی را برملا می کند امروز هیچ صدای سرقت هنری شنیده نمی شود.















مطلب منتشر شده در وبلاگ حیدر رضایی را اینجــــا بخوانید.