گرافیک نت؛
قوانین شرکت در مسابقه:
پس از فراخوان مسابقه طراحی اجتماعی و هم گرایی در سال 2009 و همچنین فراخوان مسابقه طراحی با موضوع در مقابل فقر در سال 2010 و مسابقه دیگر به نام پوستر اجتماعی اکنون با یک فراخوان جدید به شرح زیر روبرو هستیم:
" بذرهای صلح: قدرت درمانگر گفتگو"
این مسابقه قسمتی از یک بخش بزرگتر طراحی پوستر اجتماعی است که هدفش بیان ضرورت توسعه مکالمه درمورد موضوعات مهم، و در همچنین توسعهی فرهنگ طراحی گرافیک است طراحی پوستر اجتماعی معتقد است که طراحی میتواند دنیا را دگرگون سازد، و همچنین طراحی میتواند به انسانها کمک کند که با دید بازتری بیندیشند. طراحی، ابزاری برای وسیع تر کردن ابعاد ذهن است، زیرا، همانطور که خولیو میگوید: "آنهایی که طراحی کردن را انتخاب نمیکنند، از پیش تصمیم گرفتهاند که طراح بشوند. "
در هر طراحی باید اندکی از روح ادیسه که شامل, اشتیاق وی به خطر کردن در دریاهای ناشناخته و قدری از شجاعت است وجود داشته باشد. کنجکاوی ذهنی تنها چیزی است که به انسانها اجازه میدهد که دانش خود و برخوردی انتقادی را رشد دهند.
معرفی موضوع:
برای رسیدن به هدف "نیک بودن" ما باید از یک قدرت دورنی شروع کنیم که این همان قدرت درمانگر گفتگو است.
ما باید در تعبیر معنای "درمان" و "گفتگو" خیلی با احتیاط عمل کنیم. درمان به معنی بهبود دادن زخمهای درونی ناشی از جدایی است. ما معنای واقعی استقلال فردی را با به وجود آوردن زندگیهایی که در انزواهستند را اشتباه گرفته ایم واضح است که گفت و شنود چیزی بیش از یک محاورهی روزمره است. هدف از گفت و شنود فهمیدن دیگران است نه معنای به اشتراک گذاشتن دیدگاهها که ممکن است تبادل اطلاعات و مکالمه های ما را محدود نماید. ما در یک دیالوگ، یک مسؤولیت داریم و آن این است که حضور داشته باشیم و سخن یکدیگر را توانگر کنیم. ما باید همیشه به خاطر بسپاریم که کلمهی "واکنش" و " عهده دارشدن از یک ریشه لاتین می آیند . ما باید به دیگران گوش بدهیم، به آنها اهمیت بدهیم. ولی باید قبل از همه اینها احساسات مردم را بفهمیم. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که همهی ما بخشی از یک کلیت خیلی بزرگتر هستیم،بنابراین خود را مانند فردی تک نبینیم، ما همگی برگهای یک درختیم.
داوران این مسابقه:
Dimitris Arvanitis-Marina Cordova-Isidro Ferrer-Yossi Lemel-Luba Lukova
L-able-Maurizio Milani-Germán Montalvo-Woody Pirtle-Peter Pocs-Pete Kercher
چه کسانی میتوانند شرکت کنند:
شرکت در مسابقه برای همه به غیر از افراد و خانوادهی هیأت داوران و هیأت برگزار کننده نمایشگاه، آزاد است و هر شرکت کنندهای که به هر طریقی با یکی از هیأت داوران مرتبط شود، نمیتواند شرکت کند.
زمان برگزاری:
شرکت در مسابقه از تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۱ (۱۴ آبان ۱۳۹۰) شروع میشود و تا نیمه شب ۲۹ فوریه ۲۰۱۲ (۱۰ اسفند ۱۳۹۰) ادامه دارد. پوسترهایی که پس ازاین زمان برسند از مسابقه حذف خواهند شد. برندگان در ماه می ۲۰۱۲ اعلام خواهند شد و زمان برگزاری نمایشگاه در تابستان ۲۰۱۲ خواهد بود.
جوایز مسابقه:
این نمایشگاه جایزهی پولی نخواهد داشت و این امر به ما کمک میکند که طراحانی که فقط می خواهند به خاطر جایزه های نقدی در مسابقه شرکت کنند از شرکت در نمایشگاه بپرهیزند. هیأت داوران بین ۱۰ تا ۱۰۰ اثر برتر را انتخاب میکنند و نیز ۵ اثر برگزیده را اعلام میکنند. همه، یا بخشی از پوسترها (بنا بر انتخاب هیأت داوران) در نشریات و نمایشگاه آینده وارد خواهند شد همچنین یک کاتالوگ شامل بهترین پوسترها هم منتشر خواهد شد
طراحان ۵ اثر برگزیده یک نسخهی مجانی از کاتالوگ دریافت خواهند کرد.
از تمام پوسترهای انتخاب شده به صورت مجانی، برای یک پایگاه اطلاعاتی برای خیریهها و تجمعهای طراحی اجتماعی استفاده خواهد شد. جزئیات محل و تاریخ نمایشگاه بر روی وب سایت رسمی این مسابقه اعلام خواهد شد.
قوانین ارسال آثار:
پوسترها باید در سایت www.socialdesignposter.org بصورت فایل دیجیتالی ارسال گردد.
فرم آنلاین اینترنتی و به طور کامل نکمیل گردد.
طراحان باید پوستری با مشخصات تکنیکی زیر آماده کنند:
۸۲۶۸×۱۱۸۱۱ پیکسل (۷۰×۱۰۰ سانتیمتر ۳۰۰ dpi عمودی) فرمت RGB, PDF یا JPEG.
ولی فایلهایی که ابتدا آپلود میشوند باید حتماً این مشخصات را داشته باشند:
۱۹۸۴×۲۸۳۵ پیکسل (۷۰×۱۰۰سانتیمتر ۷۲ dpi در فرمت عمودی) مد رنگی RGB, PDF یا JPEG
ما بعد از تصمیم هیأت داوران از طراحان میخواهیم که پوسترهای انتخاب شده را در سایز اصلی با رزلوشن/ابعاد خواسته شده بفرستند.
شرکت در این مسابقه هیچ هزینهای ندارد.
شرکت کنندگان میتوانند تا ۳ پوستر را ارسال کنند.
پوسترها ممکن است که توسط یک طراح یا یک تیم طراحی شده باشند.
پوسترهای ارسال شده باید دارای اصالت اثر بوده و انتشار نیافته باشند.
در طرحی پوسترها باید حقوق کپی رایت رعایت شود.
در پوسترها نباید هیچ لوگویی قرار بگیرد.
پوسترها نباید موجب آزار کسی شوند و نباید در تضاد با روح صلح طلب فراخوان باشند.
پوسترها میتوانند بینام ارسال شوند.
پوسترها باید به حکم صادر شده مسابقه مرتبط باشند.
پوسترهایی که پس از مهلت ذکر شده ارسال شوند از مسابقه محروم میشوند.
پوسترهایی که با موارد خواسته شده در بالا را رعایت نکنند بنا بر صلاحدید هیأت داوران و کمیته تشکیلات از مسابقه حذف میشوند
کمیته تشکیلات وظیفهی تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده را به عهده دارد.
طراح با ارسال یک اثر، خود به خود همهی موارد فوق را پذیرفته است.
پیشنهاد:
تصاویر باید خودشان قدرت سخن گفتن داشته باشند. برای همین دلیل ما به شما پیشنهاد نمیکنیم که عبارات "بذرهای صلح" را در پوستر استفاده نمایید.
همچنین به منظور جلوگیری از ارائه آثار غیر کپی و ناسالم امیدواریم که طراحان با مقررات نمایشگاه کاملاً صادقانه برخورد نمایند.
جواز و کپی رایت اثر:
با ارسال یک اثر، طراح به صورت خود به خود با انتشار پوسترش موافقت میکند، همچنین طراحان به طور اخص یک مجوز برای کپی و نمایش و انتشار عمومی پوستر طراحی اجتماعی و به سرجیو الیوتی، میدهند. مجوزی که غیر قابل فسخ، انتقال پذیر، بدون دستمزد طراحی و جهانی میباشد
طراحانی که یک اثر را ارسال میکند به طراحی پوستر اجتماعی و سرجیو الیوتی این اجازه را میدهند که از پوسترهایشان در هر شکل و برای هر فعالیتی (نمایشگاه، فعالیتهای انتشارات، کمپینهای فعالیتهای اجتماعی، کمپینهای جمعآوری کمکهای مالی و غیره) استفاده کنند.
تمامی مالکیت اثر به طراح تعلق دارد.
طراحان ضمانت میشوند که هر بار که اثر منتشر شود یا به نمایش دربیاید همه حقوق آنها محفوظ است.
لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی مسابقه مراجعه کنید.
برای پر کردن فرم مسابقه و آپلود کردن پوستر به سایت نمایشگاه بروید.
برای پر کردن فرم مسابقه و آپلود کردن پوستر در منوی بالای سایت گزینهی The 2011 Contest را کلیک کنید و در پنجرهی باز شده روی Entry and Upload را انتخاب نمایید.
منبع خبر: پویا گلستانه، گرافیک ایران