گرافیک نت؛ به گزارش روابط عمومی «ایده»، فراخوان نخستین جشنواره «اسب‌های بالدار» با هدف بررسی خلاقیت در عرصه تبلیغات ایران در 6 بخش با شعار جستجوی خلاقیت در تبلیغات ایران منتشر شد.

در این جشنواره کارشناسان مختلف هنری و تبلیغاتی در 6 بخش؛ کمپین‌های تبلیغاتی، تبلیغات پخشی (رادیو و تلویزیونی)، تبلیغات محیطی (تابلوها و سازه‌های شهری)، تبلیغات چاپی (پوستر و آگهی مطبوعاتی)، تبلیغات الکترونیک (بنرهای اینترنتی و مولتی مدیا) و مقالات علمی، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را بررسی می‌کنند.

این جشنواره‏ قصد دارد بر اساس دیدگاه‌های کارشناسانه، عنصر خلاقیت در عرصه هنر تبلیغات را مورد بررسی قرار دهد و مسائل موجود را در خصوص تثبیت و گسترش «خلاقیت» به عنوان موثرترین عامل موجود در تبلیغات بینش‏‌مدار و پیشرو را به چالش کشد.

نگاهی گذرا به تبلیغات موجود در کشور پس از انقلاب اسلامی، نشان‏‌دهنده نقش و اهمیت خلاقیت و ضرورت رشد و ارتقاء هرچه بیشتر آن به منظور امکان تثبیت هرچه بیشتر جایگاه تبلیغات خلاق در کشور است.

جشنواره «اسب‏های بالدار» به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند به بررسی فعالیت‌های برجسته و ارزشمند انجام شده در عرصه تبلیغات کشور نگاه دارد و تلاش خواهد کرد تا از نظرات و رهنمودهای استادان برجسته علمی و دانشگاهی کشور بهره‌گیری کند.علاقمندان به حضور در جشنواره «اسب‌های بالدار» می‌توانند با مراجعه به سایت: www.adfestival.ir  نسبت به مطالعه فراخوان و نحوه ارسال آثار کسب اطلاع کنند.

جشنواره «اسب‌های بالدار» با حضور چهره‌های علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور به همت مدرسه «ایده» و با بهره‏‌گیری از رهنمودهای هنرمندان، کارشناسان، صاحب نظران و مدیران ارشد آژانس‌های بزرگ و باتجربه کشور، فروردین ماه سال 94 در تهران برگزار می‌شود.