بخش پوستر:
آثار ارسالی می بایستی دارای مضامین فرهنگی (ادبیات، فیلم، تئاتر، موسیقی، تجسمی، جشنواره، بزرگداشت و...)، اجتماعی و یا مذهبی (اعیاد، سوگواره ‌ها و ... ) باشد.
شرایط شرکت در فراخوان:
- هر شرکت‌کننده مجاز به ارائه حداکثر 5 اثر پوستر میباشد.
- هنرمندان می بایست آثار ارسالی خود را به همراه CD حاوی آثار با فرمت Tiff-CMYK و با کیفیت 300 dpi به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
- تمامی آثار انتخاب شده در ابعاد 100×70 چاپ و به نمایش درخواهد آمد.
- آخرین مهلت ارسال آثار این بخش نیز تا 5 دی ماه است.

بخش کاریکاتور:
در رشته کاریکاتور نیز دو گرایش کارتون موضوعی و کاریکاتور چهره برگزار می‌شود و هر هنرمند می‌تواند 5 اثر خود را در جشنواره شرکت دهند.
شرایط شرکت در فراخوان:
- آثار ارسالی باید به صورت اصل اثر در قطع حداقل A4 و حداکثر A3 و یا به صورت فایل دیجیتال در فرمت Tiff و با کیفیت 300 dpi در قطع A4 باشند. بدیهی است در صورت ارسال فایل دیجیتال، ضمیمه نمودن پرینت از اثر که به امضا هنرمند رسیده باشد، ضرورت دارد.
- شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق اینترنت و پست الکترونیکی هم ارائه کنند.
- آثار ارائه شده در جشنواره گذشته پذیرفته نمی‌شود.ثبت‌نام این بخش از طریق سایت تخصصی irancartoon.com هم امکان‌پذیر است و آخرین مهلت ارسال آثار پنجم دی ماه است.

لازم به ذکر است سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی دفتر امورهنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و با همراهی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی، ‌مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مؤسسه فرهنگی هنری صبا، خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای نیاوران، بنیاد رودکی، موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و مؤسسات و انجمن‌های هنری فعال کشور برگزار خواهد شد.
 
علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را تا مهلت اعلام شده در هر رشته به دبیر خانه جشنواره واقع در خیابان کارگر شمالی، روبروی پارک لاله،‌ کوچه شهید صدوقی ، پلاک 17 ارسال کنند.

طراح نشان اصلی جشنواره هنرهای تجسمی فجر مصطفی گودرزی می باشد که تندیس جشنواره نیز بر همین پایه طراحی گردیده.