بر اساس فراخوان منتشر شده توسط پایگاه اینترنتی حوزه هنری، چهارمین سوگواره پوسترهای عاشورایی در سه بخش اصلی با مضامین حماسه عاشورا، بخش موضوعی با معرفی شخصیت و طریقت حر بن یزید ریاحی و بخش جنبی با آثار کتبه نگار برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، هر هنرمند می‌تواند در هر بخش عنوان شده، حداکثر سه اثر خود را به شکل پرینت رنگی در قطع A3 به همراه فایل (CD) اثر به صورت TIFF و 300 dpi به دبیرخانه ارسال نماید. با توجه به تجربه موفق مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در جشنواره پرتو حسن، علاقه‌مندان می‌توانند  آثار خود را از طریق  نشانی اینترنتی www.festival.tajasomi.net  نیز ارسال کنند.
ملاک داوری آثار ارسالی، توجه به جنبه‌های زیبایی‌شناسانه و نگاه طراح در استفاده از المان‌ها و عناصر تصویری شایسته است و در بخش کتبیه‌نگاری آثار باید قابلیت چاپ و تکثیر روی پارچه را نیز داشته باشند.
بر اساس تقویم زمانی اعلام شده در فراخوان، مهلت ارسال آثار از 15 مهر تا 30 آبان، داوری و انتخاب آثار، دوم آذرماه و زمان برپایی نمایشگاه پوسترهای منتخب، 29 آذر تا 24 دی ماه منظور شده است.
علاقه‌مندان برای آگاهی از شرایط شرکت دراین سوگواره و کسب اطلاعات تکمیلی و ارسال آثار می‌توانند به پایگاه اینترنتی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نشانی www.tajasomi.ir و یا به دبیرخانه این سوگواره به نشانی خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، حوزه هنری مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88898034 تماس بگیرند.