انجمن برگزار کننده دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو یا همان «CIPBA» با حمایت اکوگرادا اقدام به برگزاری مسابقات طراحی در سطح جهانی، نمایشگاه‌های عمومی، توزیع گسترده نشریات و برپایی برنامه‌های ابتکاری آموزشی متعددی کرده است.

دوره نخست دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو سپتامبر سال 2008 با هدف کمک به معرفی پوستر به عنوان اصلی‌ترین فرم هنرهای عمومی که می‌تواند بی‌هیچ واسطه‌ای با مخاطبان خود در سطح خیابان‌های شهر ارتباط برقرارکند، در گراند پارک شیکاگو و در فضایی باز برگزار شد.

موضوع مسابقات دانشجویی این دوره از دوسالانه پوستر شیکاگو توسط «لی کراندل» انتخاب شده است. این هنرمند در نظر داشت طی رقابتی به
بازسازی و احیای پوسترهای کلاسیک شیکاگو در حوزه حمل و نقل شهری برای مخاطبان نسل امروز بپردازد.

از ایران
هما دلورای، فرهاد فزونی، آریا کسایی، پیمان پورحسین، سیامک پورجبار و رامبد والا نیز شش هنرمند ایرانی هستند که به مرحله نهایی دومین دوسالانه بین‌المللی پوستر شیکاگو راه یافته‌اند.

این در حالی است که پوسترهای راه یافته به مرحله نهایی دوسالانه، اواخر تابستان امسال در نمایشگاهی در شیکاگو به نمایش در آمده و در کاتالوگ مجزایی چاپ می‌شود.

آثار این دوسالانه را هیاتی شامل پائولا شر(رییس هیات داوران-آمریکا)، تاکاشی آکی یاما از ژاپن، فرانسوا کاسپر از فرانسه، امک از آمریکا، مارتا گرانادوس از کلمبیا، هولگر ماتیس از آلمان و رافال اولبینسکی از آمریکا – لهستان داوری کردند.
 وب سایت این دوسالانه را chicagobiennial.org را ببینید.
(منبع: ایسنا)