امیرعلی گلریز متولد 1354 دانش آموخته زبان و ادبیات ایتالیایی در نهمین نمایشگاه انفرادی خود در گالری هفت ثمر 21 خرداد لغایت 26 خرداد 1389 پانزده تصویر در ابعاد 45 x 120 Cm  از مجموعه سوگ گذاران یا سوگ گزاران را به نمایش می گذارد .

تصاویر این نمایشگاه از تلفیق عکاسی و نقاشی بر روی بوم تشکیل شده اند. پس نه می توان آنها را عکاسی  یا نقاشی صرف و یا حتی نوعی تصویرسازی یا گرافیک نامید ، بلکه تنها خلق تصویر با بهره گیری از اصول عکاسی، نقاشی و غیره می باشد، تنها خلق تصویر.

در هر قاب سه پنجره در راستای تاکید بر سه مرحله حیات (تولد زندگی مرگ) با مرکزیت انسانی به چشم می خورند، که خطوط و نقوش ( جوهر ، آبرنگ، آکرلیک) در تلاشند تا میان هر سه پنجره در هر قاب و در نهایت میان همه آثار این مجموعه گونه ای از  همبستگی و یگانگی را الـقا کنند ؛ گونه ای استعاری از چرخه ی حیات که کلام مکتوب همواره در پس زمینه اش خودنمایی می کند، گرچه ناخوانا.  که در این میان هم آوایی این دو عبارت :

سوگ گذاران: آنان که مراسم و مناسک سوگ برپا می دارند.  و سوگ گزاران: آنان که در تلاشند تا از درد سوگ رهایی یابند. تاکیدی طنز آلود و تلخ می شود بر کل مجموعه.
علاقه مندان می توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از تاریخ 21 خردا به گالری هفت ثمر واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه پنجم، شماره 8 مراجعه نمایند.
(ارسال خبر از آذین راد)