تهمتن امینیان دبیر این نمایشگاه سالانه به خبرنگارهنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به منظور گسترش کیفی فعالیت‌های این مجموعه، کسب اعتبار بیشتر برای آن، جلب توجه عموم مردم به اهمیت طراحی گرافیک و کاربرد آن در زمینه‌های تولیدی، ارتباطی و اجتماعی این نمایشگاه را برگزار می‌کند.
به گفته‌ی امینیان در سال‌های گذشته معمولا این نمایشگاه سالانه به صورت تک رشته‌ای برگزار می‌شد، اما امسال برای تقویت تمامی بخش‌های گرافیک، 9 رشته برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
او ادامه داد: طراحی نشانه و نشانه‌نوشته، طراحی پوستر، طراحی جلد نشریات (کتاب و مطبوعات)، طراحی صفحه‌آرایی نشریات (کتاب و مطبوعات)، طراحی گرافیک تبلیغات، طراحی بسته‌بندی، طراحی بروشور و کاتالوگ، طراحی الکترونیک و سایر آثار از جمله بخش‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود.
تهمتن امینیان در توضیح آثار شرکت‌کننده در نهمین بخش این نمایشگاه توضیح داد: به دلیل تمرکز فعالیت طراحان گرافیک بر هشت مورد یاد شده، تمامی آثار طراحی‌شده‌ای که خارج از این بخش‌ها کار شده باشد در نهمین بخش نمایشگاه یعنی «سایر آثار» قابل ارائه است.
دبیر این نمایشگاه تصریح کرد: امسال در هر بخش یک برگزیده از سوی هیات داوران معرفی می‌شود که نشان «سرو نقره‌ای» را دریافت خواهد کرد، علاوه بر آن هیات داوران لوح تقدیر خود را به یک یاد چند سفارش‌دهنده‌ی برگزیده که طراح گرافیک را در خلق و تولید آثار برتر همراهی کرده، اهدا می‌کند تا بدین ترتیب به تشویق و حمایت سفارش‌دهندگان نیز بپردازد.
امینیان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش حداکثر سه اثر ارائه کنند اما زمان انتشار آثار ارسالی باید بعد از 31 خرداد 86 باشد و آثار ارسالی نمایشگاه باید تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 31 خرداد 89 به دبیرخانه انجمن ارسال شود.
گفتنی است؛ این نمایشگاه به مناسبت هفته‌ی گرافیک از 15 تا 21 آبان سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و شورای برگزاری آن عبارت از: تهمتن امینیان، فیروز شافعی، امرالله فرهادی، بهروز متین‌صفت، فرشید مثقالی، ساعد مشکی هیات انتخاب داوری آثار را مهران زمانی، فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، فرشید مثقالی و علیرضا مصطفی‌زاده تشکیل می‌دهند.
هم‌چنین کاتالوگ دو زبانه‌ی آثار راه‌یافته به نمایشگاه منتشر و به هریک از اعضای شرکت‌کننده یک جلد اهدا می‌شود.
گفتنی است: برای دریافت اطلاعات بیشتر و فرم شرکت در نمایشگاه، به نشانی WWW.graphiciran.com مراجعه شود.
(به نقل از ایسنا)