گرافیک نت؛ برند اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات موبایل نسل سوم سیم‌کارت در کشور با نام تجاری رایتل صبح روز دوشنبه سی‌ام آبان ماه 1390 با حضور دکتر شیخ‌ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، محمد کرم‌ پور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی یزدانجو مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و حمید فرنگ مدیرعامل شرکت تامین تله‌ کام رونمایی شد. رایتـل با کلمه‌ های "رای" یعنی خرد و تل مخفف Telecommunication به معنی ارتباطات ساخته شده است که در کنار هم تلفن هوشمند معنی می‌دهد.
رایتل برندی پیشرفته، با کاربری آسان، مهیج و صمیمی است. در طراحی لوگوی رایتـل از فرم‌های مدور استفاده شده است که ضمن تداعی امواج آنتن‌های BTS، هویت مهیج و ساده برند را نیز نشان می‌دهد. این لوگو ترکیب بدیعی از سه دایره است که اشاره غیر مستقیم به نسل سوم سیم‌کارت (3G) دارد. این دایره‌ها که با ترکیب رنگ‌های سفید و بنفش ارغوانی حلقه‌ای را می‌سازد که تعهد و پیمان را به ذهن متبادر می‌نماید و نماد مناسبی برای اخلاقی بودن این برند است. دلیل انتخاب رنگ‌ها سفید و بنفش ارغوانی این است که علاوه بر ایجاد تمایز با سایر برندهای تلفن‌های همراه کشور، بتواند با مخاطبان خود ارتباط صمیمی و مهیجی بر قرار کند. آژانس برندینگ ایده برای نام نوشته فارسی و انگلیسی رایتل و شعارهای تبلیغاتی آن، فونت جدیدی را نیز در هماهنگی با استراتژی و هویت برند طراحی کرده است.
گفتنی است لوگوی این برند از بین طرح‌های پیشنهادی پس از جلسه‌های متعدد کانونی (Focus Group) انتخاب شده است که از نظر شرکت کنندگان مهیج، ساده، پویا، پیشرو، بدیع، غیر تکراری و به یاد ماندنی تشخیص داده شده بود.