رسیدن به ایده های خلاق و آفرینش آثار خلاقانه و جدید از مواردی است که وجه تمایز یک طراح با دیگری است .رسیدن به یک ایده خلاقانه نیازمند تمرینات ذهنی و آشنایی با مفاهیم گسترده تصاویر است . برای آفرینش یک اثر خلاق روشهای مختلفی وجود دارد که میتوان به دو روش زیر اشاره کرد :
1- حرکت از سمت مفهوم به سمت تصویر
2 – حرکت از سمت تصاویر به سمت مفاهیم
تفاوت این دو روش در تمرینهای ذهنی آنها است در روش دوم که موضوع این کلاس است ، هنرمند نیازمند دارا بودن گنجینه ای از تصاویر و مفاهیم در ذهن خود است . شناخت حساسیتهای فرم ، کاربرد ، محتوی ، کادر ، رنگ ، اندازه و ... می تواند برای هر طراح بسیار کاربردی و مهم باشد . هر تصویری دارای یک بار مفهومی عمیق تر از آنچه می بینیم است . دیدن یک چنین برداشتهای عمیق مفهومی از مباحثی است که در این کلاس تمرین می شود . بازی با تصاویر و بر هم ریختن ساختار کلی آنها و ایجاد مفهومهای جدید با استفاده از : تغییر فرم ، تلفیق ، اغراق ، تضعیف ، تشدید و ... از مواردی است که در این درس به آن پرداخته می شود .
منظور از خلاقیت رسیدن به یک تکنیک و یا اجرای متفاوت نیست ، بلکه آماده سازی ذهن جستجوگر برای خلق اثری خلاق است . این کلاس برای رسیدن به مفاهیم تصاویر و کاربردهای آنها در حوزه طراحی گرافیک مانند : بسته بندی ، بیل بورد ، نشانه ، طراحی محیطی ، طراحی تبلیغات ، پوستر و ... به ارائه مباحث و بررسی تصاویر می پردازد.
هنرجویان این دوره می بایست اصول اولیه طراحی گرافیک و مبانی هنرهای تجسمی را به خوبی فرا گرفته باشند و با انواع روشهای اجرایی ( تکنیکها ) آشنایی داشته باشند تا بتوانند به طور کامل از مباحث این دوره استفاده کنند . در هر ترم این کلاس با ایجاد حساسیت برروی اجسام و المانهای تصویری و ارائه شیوه های متفاوت دیدن (درست دیدن مفاهیم ) سعی می شود که هنرجو در مسیری قرار گیرد که برداشتهای تصویری متفاوتی را نسبت به محیط پیرامون خود داشته باشد . کار بر روی موضوعات مشترک و بحث در باره آثار ارائه شده توسط هنرجویان انها را کنجکاو تر کرده و به سمت خلق آثار متفاوت و برداشتهای جدید و نو سوق می دهد . این کلاس به صورت کارگاهی و با موضوعات مختلف و متعدد پیش می رود و در انتها نیز به بررسی تکنیکهای مناسب برای اجرای ایده های هنرجویان و انواع روشهای ارائه می پردازد .
تاکید و هدف این کلاس بر روی خلاقیت و شناخت مفاهیم انواع المانهای بصری و کاربردی کردن آنها در جهت خلق آثار گرافیکی در تمامی حوزه های طراحی گرافیک است . در این کلاس سعی می شودکه تصاویر را شکار کرده و ناب ترین مفاهیم را از آنها استخراج کرد.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی آموزشگاه ایده : خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه هجدهم پلاک 26 مراجعه و همچنین با شماره تلفنهای 88823625-88303759-88823387 تماس بگیرند.