گرافیک نت؛ به گزارش روابط عمومی جشنواره اسب‌های بالدار؛ آرش سلطانعلی دبیر و مدیر هنری این جشنواره ضمن بیان این مطلب گفت: جشنواره «اسب‌های بالدار» با هدف بررسی هنر خلاقانه تبلیغات در ایران، با حضور بزرگان این عرصه همچون منوچهر مستوفی، محسن میرزایی، کامران کاتوزیان و... طرح‌ریزی شد تا کارشناسان دیدگاه‏‌های خود را در زمینه عنصر خلاقیت در عرصه تبلیغات مطرح کرده و مسائل موجود را در خصوص تثبیت و گسترش «خلاقیت» به عنوان موثرترین عامل موجود در تبلیغات بینش‏ مدار و پیشرو به چالش کشند؛ موضوعی که امروز در عرصه تبلیغات کشور کمتر دیده می‌شود و با وجود صرف هزینه‌های گزاف، همچنان تبلیغات کشور با بحران‌ جدی کمبود خلاقیت روبرو است.

وی ادامه داد: نگاهی گذرا به تبلیغات موجود در کشور، نشان‏ دهنده نقش و اهمیت خلاقیت و ضرورت رشد و ارتقاء هرچه بیشتر آن به منظور امکان تثبیت هرچه بیشتر جایگاه تبلیغات خلاق در کشور است. جشنواره «اسب‏های بالدار» به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند قصد داشت تا به بررسی بستر نیازها و فعالیت ‏های برجسته و ارزشمند انجام شده در کشور بپردازد و تلاش کرد تا از نظرات و رهنمودهای استادان برجسته علمی دانشگاه‏ های داخل و خارج از کشور بهره‏ گیرد.

دبیر نخستین جشنواره اسب‌های بالدار افزود: اما متاسفانه با وجود عنایت ویژه جناب آقای علی جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مختلفی همچون جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به این جشنواره و برخی از شرکت‌های خصوصی در حمایت از این رویداد فرهنگی؛ به مدد سنگ‌اندازی‌های مغرضانه برخی  نهادها همچون دفتر اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران که برخی از روابط و منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح میدهند، برگزاری جشنواره تا اطلاع ثانویی به تعلیق درآمد تا عنصر خلاقیت در عرصه تبلیغات کشور همچنان محکوم به کوری باقی بماند.

سلطانعلی در پایان، ضمن قدردانی از ارسال بیش از 250 اثر به این رویداد فرهنگی که خالقان آن طی ماه‌های گذشته پیگیر برگزاری این جشنواره بودند گفت: هدف برگزارکنندگان این رویداد که جملگی از بزرگان عرصه تبلیغات، جامعه علمی و دانشگاهی تبلیغات کشور و هنرمندان خلاق این عرصه بودند؛ ایجاد فضای رقابتی سالم و علمی در تبلیغات کشور بود تا زمینه رشد و تعالی این عرصه را فراهم آورد ولی متاسفانه ریاست انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی کشور به جای حمایت از این جشنواره، از هیچ اقدامی در جهت تخریب و ممانعت از برگزاری آن فروگذار نکرد!

امید است در آینده ای نه چندان دور، پاسخگوی شایسته‌ای برای لطف همه عزیزان و علاقمندان باشیم.

لازم به یادآوری است؛ فراخوان نخستین جشنواره اسب‌های بالدار آبان ماه سال 93 منتشر شد تا در فروردین ماه سال 94 در 6 بخش؛ کمپین‌های تبلیغاتی، تبلیغات پخشی (رادیو و تلویزیونی)، تبلیغات محیطی (تابلوها و سازه‌های شهری)، تبلیغات چاپی (پوستر و آگهی مطبوعاتی)، تبلیغات الکترونیک (بنرهای اینترنتی و مولتی مدیا) و مقالات علمی، برگزار شود.