گرافیک نت؛ به گزارش روابط عمومی هنرستان هنرهای زیبای پسران؛ روز دوشنبه 24 اسفند ماه جشن نوروزی و اختتامیه نمایشگاه و فروش آثار هنری با حضور رویایی مدیر هنرستان، معاون هنری هنرستان، اساتید، کارکنان، هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه و هنرجویان در سالن اجتماعات ضیاء پور این هنرستان برگزار شد.

در آغاز مراسم نماهنگ عملکرد شش ماهه سال تحصیلی که شامل کارگاههای هنری، نشست های تخصصی، نمایشگاههای هنری، سخنرانی ها و اردوهای آموزشی-تفریحی می شد، برای حضار پخش گردید.

سپس احمد رویایی مدیر هنرستان طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک نوروز گزارشی از اقدامات آموزشی، علمی، فوق برنامه و هنری هنرستان که برای هنرجویان و اساتید برگزار گردید ارائه نمود. وی مهمترین برنامه های برگزار شده در شش ماهه دوم سال 94 را بدین شرح برای حضار برشمرد: برگزاری 9 نشست تخصصی با عنوان «هنر و تجربه» با حضور هنرمندان مطرح کشور، 6 کارگاه هنری (نقاشی، مجسمه سازی، پرفورمنس آرت)، 3 کارگاه عملی و با حضور اساتید مطرح کشور (تصویرسازی، مجسمه سازی، عکاسی سه بعدی)، 3 کارگاه آسیب شناسی و آشنایی با فضای مجازی ویژه اولیا و هنرجویان، 10 نمایشگاه (نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک) در هنرستان در سطح هنرجویان، اساتید و مراکز هنری سطح شهر ، 2 نمایشگاه آثار اساتید و هنرجویان در فرهنگسراهای سطح شهر و برگزاری 4 اردوی آموزشی و تفریحی برای هنرجویان

وی همچنین افزود این برنامه ها تنها برنامه های هنری و آموزشی انجام شده ظرف شش ماه بوده و برنامه های عمرانی، اداری و رایزنی برای همکاریهای مشترک با ارگانها و سازمانهای مختلف نیز در راستای اهداف هنرستان انجام گردیده است.

پس از سخنان مدیر هنرستان، احسان آقایی معاون هنری و دبیر اکسپوی هنری نیز طی سخنانی ضمن تشکر از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه گزارشی راجع روند اجرایی، انتخاب آثار و برپایی نمایشگاه به حاضرین ارائه نمود و اظهار امیدواری کرد اینگونه اکسپوها با نظم و ترتیب و با مشارکت هنرمندان برجسته به صورت سالانه و با استقبال مجموعه داران و علاقمندان هنر ادامه پیدا کند.

در ادامه برنامه حافظ میرآفتابی استاد هنرستان به همراه تعدادی از هنرجویان کلاس خود نمایشی در قالب هنر مفهومی را برای حاضرین اجرا نمود.

پس از این اجرا غلامرضا جشمید نژاد استاد دانشگاه در خصوص نوروز و آئین باستانی آن و رسوم رایج برپایی جشنهای نوروز از دوران قدیم تا به حال و تحولاتی که در سیر تاریخ در برگزاری جشنهای نوروز انجام گرفته است، سخنانی را ایراد نمود.

در ادامه نیز نماهنگی از فعالیتهای هنرجویان سال سوم گرافیک در کلاس هنر مفهومی و شیوه های متنوع اجرا شده در کلاس به نمایش درآمده و هر یک از هنرجویان نیز توضیحاتی درباره علاقه مندیهای خود در دنیای هنر ارائه نمودند.

بعد از این نماهنگ گروه موسیقی ایرانی هنرجویان هنرستان موسیقی پسران نیز با اجرای قطعات ساخته خود به هنرنمایی پرداختند که مورد استقبال شایان توجه حضار قرار گرفت.

در پایان مراسم نیز به نمایندگی از دبیران و کارکنان هنرستان و همچنین از برگزیدگان مسابقات استانی و برگزیدگان اخلاقی و انضباطی هنرجویان تقدیر بعمل آمده و سپس از شرکت کنندگان در اکسپوی هنری با اهدای لوح تقدیر سپاسگذاری گردید.

در خلال برنامه نیز نمونه آثار نقاشی هنرجویان که در کارگاه های هنری و پرفورمنس آرت خلق شده بود در سالن اجتماعات و محوطه باز هنرستان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

لازم بذکر است نمایشگاه و فروش آثار هنری با عنوان پیچ شمیران از 8 اسفند ماه با به نمایش گذاشتن 70 اثر منتخب از 140 اثر رسیده به دبیرخانه نمایشگاه آغاز و تا 24 اسفند ماه ادامه داشت.