رئیس کمیته اجرایی نخستین جشنواره عکس، پوستر، فیلم کوتاه و کاریکاتور تصویر استاندارد گفت: روز جهانی استاندارد روز 22 مهرماه است و ابتدا قرار بود این جشنواره در این ایام برگزار شود اما برای آن که شاهد حضور هنرمندان بیشتری در جشنواره باشیم، مهلت ارسال آثار را تمدید کردیم و زمان برپایی نمایشگاه نیز به آبان‌ماه موکول شد که از 15 تا 20 آبان‌ماه احتمالاً در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
علی‌اصغر کشانی، رئیس شورای دبیران درباره آثاری که به جشنواره تاکنون ارسال شده گفت: تاکنون 1500 اثر در بخش عکس، 300 اثر در بخش پوستر و 55 فیلم به جشنواره رسیده است و هنرمندان کاریکاتوریست نیز تقریباً آثارشان را ارسال کرده‌اند.
وی درباره بخش جنبی این جشنواره هم توضیح داد: در بخش جنبی، علاوه بر ورک‌شاپ، بخشی با عنوان فیلم‌های 80 ثانیه‌ای داریم که به مناسبت هشتادمین سال اوزان و مقیاس که مبدع آن دکتر حسابی بود، برگزار می‌شود و در این بخش از مرتضی ممیز طراح آرم استاندارد ایران نیز تجلیل خواهد شد.
لازم به ذکر است،اولین جشنواره تصویر استاندارد در رشته‌های عکس، پوستر، فیلم کوتاه و کاریکاتور 2 تا 12 آبان‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
شهاب اشتری بعنوان دبیر بخش پوستر، سیدرضا عزیزی دبیر بخش عکس و امیرحسین تاج‌بخش دبیر بخش فیلم این جشنواره هستند.
همچنین ابراهیم حقیقی، پریسا تشکری و پدرام حربی داوران بخش پوستر هستند و عباس کوثری، ابراهیم صافی و ساعد نیک‌ذات داوران بخش عکس را تشکیل می‌دهند و در بخش فیلم نیز فرهاد ورهرام، مهوش شیخ‌الاسلامی و هادی آفریده آثار را داوری خواهند کرد.