«تهمتن امینیان» دبیر نمایشگاه «سرو نقره‌ای» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره میزان استقبال از بخش‌های مختلف این نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه «سرو نقره‌ای» نمایشگاه سالانه مخصوص اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است که در 9بخش طراحی نشانه و نشانه‌نوشته،‌ طراحی پوستر، طراحی جلد نشریات (کتاب و مطبوعات)، طراحی صفحه‌آرایی نشریات (کتاب و مطبوعات)، طراحی گرافیک تبلیغات، طراحی بسته‌بندی، طراحی بروشور و کاتالوگ، طراحی الکترونیک و سایر آثار از 16 آبان‌ماه تا 25 آبان‌ماه در تمامی گالری‌‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بیشترین آثار را در بخش نشانه و نشانه‌نوشته، طراحی پوستر و جلد کتاب شاهدیم و کمترین آثار نیز در بخش صفحه‌آرایی نشریات و طراحی الکترونیک ارسال شده است.
امینیان ارزیابی کیفی آثار ارسالی در هر بخش را به داوران این نمایشگاه مرتبط دانست و درباره دلیل حجم کم آثار در بخش صفحه‌آرایی نشریات توضیح داد: متاسفانه تعداد نشریاتی که از طراحی گرافیک خوبی برخوردار باشند کم است. اکثر طراحانی که عضو انجمن هستند و در بخش طراحی گرافیک نشریات نیز فعالیت دارند، آثارشان را برای ما ارسال کرده‌اند. با این حال بدیهی است که نشریاتی با سطح طراحی گرافیک قابل قبول منتشر می‌شوند ولی از آن جا که طراحان آن‌ها از اعضای انجمن نیستند، طبیعتاً در این نمایشگاه شاهد آن‌ها نخواهیم بود.
دبیر نمایشگاه «سرو نقره‌ای» در بخش دیگری از سخنانش از حضور یک مهمان آلمانی در این نمایشگاه خبر داد وگفت: «جنز مولر» طراح گرافیک آلمانی مهمان ما در این نمایشگاه خواهد بود که آثار او در زمینه‌های مختلف طراحی گرافیک در بخش جنبی نمایشگاه «سرو نقره‌ای» به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: جنز مولر که به نمایندگی از یک استودیوی طراحی گرافیک آلمانی در این نمایشگاه حضور دارد، روز دوشنبه 17 آبان‌ماه ساعت 17 و 30 دقیقه در خانه هنرمندان ایران درباره آثارش سخنرانی خواهد کرد.
امینیان همچنین از دو برنامه سخنرانی دیگر هم خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه 18 آبان‌ماه «نژده هوانسیان» سخنرانی خواهد داشت با عنوان «دیزاین یا طراحی؟ مسئله این است ... » که در این سخنرانی نگاهی اجمالی دارد به تفکر دیزاین و افق‌های جدید پیش روی حرفه دیزاین. همچنین روز 5 شنبه 20 آبان‌ماه نیز «مسعود سپهر» درباره نشانه‌های شهری سخنرانی با عنوان «چی، کجا، چطور» خواهد داشت. این دو سخنرانی در روزهای یاد شده ساعت 17 و 30 دقیقه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
امینیان از پخش فیلم‌هایی با عنوان مجموعه «ویدیو گرافیک» به عنوان بخش دیگری از این نمایشگاه خبر داد، این فیلم‌ها درباره طراحان گرافیک بین‌المللی و همچنین نمونه‌هایی از طراحی‌های گرافیک متحرک هستند.
دبیر نمایشگاه «سرو نقره‌ای» احتمال داد که نمایشگاه دیگری با عنوان «گزیده‌ای از آثار انجمن طراحان گرافیک کانادا» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شود که البته این برنامه هنوز به قطعیت نرسیده است.
امینیان درباره کتاب نمایشگاه سرو نقره‌ای هم گفت: کتاب آثار این نمایشگاه در مرحله پایانی قرار دارد و به زودی در 304 صفحه از سوی نشر نظر به چاپ می‌رسد و برای ارائه در نمایشگاه آماده خواهد شد.
امینیان در خاتمه گفت: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این نمایشگاه دو روز پیش از پایان نمایشگاه در روز 23 آبان‌ماه برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه نیز روز 16 آبان، ساعت 17 با برگزاری مجمع عمومی انجمن همراه خواهد بود.
(منبع خبر: فارس نیوز)