" محمود شالویی " مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یاداور شد که اعزام این هنرمندان در مراحل پایانی است و مکاتبات اداری این سفر با سفارت ایتالیا در تهران انجام شده و روادید اعزام هنرمندان به ایتالیا در مرحله صدور قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد : هنرمندان اعزامی شامل برگزیدگان دوسالانه های مختلف داخلی ( بیینال ها ) و برگزیدگان نخستین جشنواره تجسمی فجر و تعدادی از افراد معرفی شده از سوی انجمن های هنری هستند.
گروه اول هنرمندان عرصه تجسمی در خرداد ماه امسال به بیینال ونیز اعزام شدند و در طی آن آثار سه هنرمند ایرانی در پنجاه و سومین دوره این بیینال ( دوسالانه ) به نمایش درآمد.
شالویی خاطرنشان کرد : امسال برای نخستین بار در محل بیینال ونیز، مکانی به منظور برپایی نمایشگاه و اقامت هنرمندان ایرانی به مدت چهار سال اجاره شده است.
به گفته وی در دوسالانه امسال ، "ایرج اسکندری" هنرمند نقاش ، "صداقت جباری" هنرمند در عرصه نقاشی - خط و "حمیدرضا آویشی" هنرمند مجسمه ساز از استان سیستان و بلوچستان شرکت کرده اند و آثار خود را به نمایش گذاشتند.
شالویی گفت که نمایش اثار هنرمندان ایرانی با استقبال بسیار خوبی در زمان افتتاح نمایشگاه مواجه شد و براساس اخیار رسیده نمایشگاه هنرمندان ایرانی هر روز شاهد حضور بسیاری از علاقه مندان خارجی هنر ایرانی در ونیز است .
بیینال ونیز که یکی از معتبر ترین جشنواره های هنری دنیا است به مدت شش ماه ( تا آذرماه ) ادامه دارد .
کارشناسان ،حضور جمهوری اسلامی ایران در بیینال امسال ونیز را بسیار مهم ارزیابی می کنند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، ایران مجموعا در دو دوره این بیینال شرکت کرده است که اولین بار در پنجاهمین دوره ( 1382 ) با حضور سه هنرمند در رشته های مجسمه ، هنر دیجیتال و هنر چیدمان و دومین بار در پنجاه و یکمین دوره (84 13 )با دو هنرمند بوده است.
در مراسم گشایش این بینیال که همزمان اواسط خردادماه برگزار شد مسوولین هنری کشورمان و جمعی از هنرمندان اعزامی حضور داشتند.