علی وزیریان ـ دبیر پنجمین نمایشگاه تایپوگرافی اسماء‌الحسنی ـ با اعلام این مطلب گفت: این دو هنرمند فردا در مراسمی تجلیل می‌شوند و آثار آن‌ها در بخش جنبی این دوره از نمایشگاه در موزه‌ی هنرهای معاصر به نمایش درمی‌آیند.
او با اشاره به تغییرات هیأت داوران پنجمین دوره‌ی این نمایشگاه، بیان کرد: رنه ونر از سوییس، مجید مجیدی، قباد شیوا و صداقت جباری از ایران به صورت حضوری آثار این جشنواره را داوری کردند و رسام شوکت از کشور امارات نیز که به دلیل مشکلات شخصی امکان حضور در ایران را پیدا نکرد، به صورت آن‌لاین این آثار را داوری کرد.

 وی اظهار داشت: از آنجا که رسام شوکت امکان حضور در مراسم افتتاحیه را نداشت، پیامش فردا در برنامه‌ی افتتاحیه خوانده می‌شود.

 هم‌چنین به گفته‌ی وزیریان، ابراهیم ابوتوق، داور اردنی این جشنواره‌ به دلیل نگرفتن روادید، امکان حضور و داوری آثار جشنواره را پیدا نکرد.
 دبیر پنجمین جشنواره‌ی تایپوگرافی اسماء‌الحسنی درباره‌ی انتشار کتاب جشنواره، توضیح داد: فردا و در مراسم افتتاح جشنواره، کتاب چهارمین دوره رونمایی می‌شود. امیدواریم به زودی کتاب پنجم نیز منتشر شود.

به گزارش ایسنا، پنجمین نمایشگاه سالانه‌ی حروف‌نگاری پوستر اسما‌ءالحسنی شامل بخش اصلی (مسابقه شامل 40 پوستر) و چند بخش جنبی است.

مرور بر حروف و حروف‌نگاری در گرافیک سنتی و مذهبی شامل 30 اثر گرد‌آوری و بازسازی‌شده همراه با مقدمه‌ای از دکتر محمد خزایی، آثار بخش غیررقابتی (خارج از مسابقه شامل 70 پوستر) و مرور برگزیده‌ای از آثار هیأت انتخاب و داوران از جمله بخش‌های جنبی این دوره نمایشگاه‌اند.