«اسرافیل شیرچی» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: چندین نمایشگاه خوشنویسی از جدیدترین آثارم را با خط نستعلیق و شکسته نستعلیق آبان‌ماه امسال در چند دانشگاه آمریکا برپا خواهم کرد. در این آثار از مضامین اجتماعی اشعار شاعران نوپرداز استفاده کرده‌ام که احتمالاً در قالب 35 اثر به نمایش خواهم گذاشت. اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویس پرکاری است که در داخل و خارج از کشور نمایشگاه‌های متعددی را برپا کرده است.
شیرچی که تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری را در نقاط مختلف جهان برپا کرده، درباره تنوع آثار این نمایشگاه‌ها گفت: در نمایشگاه‌های قبلی بیشتر اشعار شاعران قدیمی نظیر حافظ، مولوی و ... را کار کردم و در آثار جدیدم از اشعار شاعران نوپرداز مختلفی چون نیما یوشیج، فریدون مشیری، احمد شاملو، سهراب سپهری و فروغ فرخزاد استفاده کرده‌ام تا بتوانم پاسخگوی سلایق مخاطبان نمایشگاه‌هایم باشم. اما بیشتر آثار به اشعار شفیعی کدکنی و هوشنگ ابتهاج مربوط می‌شود که از مضامین اجتماعی برخوردارند.
این هنرمند خوشنویس همچنین از نمایش آثاری در ابعاد بزرگ به عنوان نگین نمایشگاه‌های خود در آمریکا خبر داد و گفت: همه ساقی‌نامه حافظ را به خط نستعلیق و شکسته نستعلیق در ابعاد یک و نیم متر در یک و نیم متر داخل شمسه ایرانی کار می‌کنم که در این اثر ضمن پایبندی به اصول و قواعد خوشنویسی‌،‌از ابزار جدید و مدرن استفاده کرده‌ام.
این هنرمند خوشنویس همچنین به خلق چند مرغ بسمل برای این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: چند کار مرغ بسمل نیز به نمایش خواهم گذاشت که ریتم نور دارد و از خط ثلث که خط فاخر اسلامی است به صورت فانتزی و دکوراتیو استفاده کرده ام و این تنوع در آثار باعث می‌شود که بینندگان از دیدن نمایشگاه خسته نشوند. 
شیرچی پاییز امسال نیز مجموعه‌ای از آثارش را در فرهنگسرای نیاوران و یا بهمن به نمایش خواهد گذاشت.