گرافیک نت؛ به گزارش روابط عمومی هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران؛ در این مراسم که روز پنجشنبه  5 تیرماه با حضور استادان و فارغ التحصیلان و میهمانان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار گردید، ابتدا احسان آقایی معاون موزه هنرهای معاصر تهران ضمن خیر مقدم به حضار طی سخنانی همکاری موزه و هنرستان را یک مقوله بسیار ارزشمند شمرده و اظهار داشت: من خود را یک هنرستانی میدانم چرا که از نزدیک با مشکلات اداره هنرستانها آشنایی دارم و کلا هنرستانها باید مساعدت بیشتری شوند تا روز به روز ما شاهد فعالیتهای بیشتری و موثرتری از طرف جوانان فارغ التحصیل باشیم.

در ادامه احمد رویائی مدیر هنرستان ضمن عرض خیر مقدم، اهداف برگزاری این مراسم را برشمرده و همچنین از زحمات استادان در گذشته قدردانی نمود.

مسعود ناصری مدیر موسسه فرهنگی هنری صبا نیز طی سخنانی از همکاری موسسه صبا و هنرستان هنرهای زیبا یاد کرد و ابراز امیدواری نمود در آینده این همکاریهای صمیمانه استمرار پیدا کند و خطاب به فارغ التحصیلان گفت که موسسه صبا را خانه خود بدانند و با این موسسه همکاری نمایند.

پس از سخنرانی ناصری کلیپ تصویری هنرستان پخش شد و سپس داریوش اسدی کیارس مولف کتاب هنرستان در سخنانی، گوشه ای از موضوعات مطروحه در کتاب هنرستان را توضیح داده و ضمن برشمردن نام بزرگان هنری فعال در حیطه هنرهای تجسمی بخشی از تاریخ فعالیتهای هنرستان را به سمع حضار رساند.

در ادامه مراسم ارکستر سازهای زهی هنرستان موسیقی دختران با اجرای 6 قطعه موسیقی تحسین حاضران را برانگیختند.

آخرین سخنران این مراسم عباس مشهدی زاده بود که در مورد جایگاه هنر نو مطالبی را برای حاضرین تشریح کرد و ابراز امیدواری نمود که مسئولین به هنرستانهای تجسمی بیشتر بها داده و با مساعدت در رفع مشکلات بکوشند تا نسل های آینده نیز مانند گذشتگان در دنیا به عنوان چهره های شاخص هنری بدرخشند و افتخار آفرین باشند.

در پایان مراسم با لوح تقدیر از خانواده  شادروان دکتر عبدالمجید حسینی راد تجلیل شد.

همچنین هنرجویان سینا خاتمی و احسان چاوشی به خاطر ارائه پایان نامه برتر لوح تقدیر دریافت نمودند و هنرجویان فارغ التحصیل سید رضا چاوشی، احسان حسینی راد، علی اصغر قریشی و یاشار جوانشیر لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت نمودند. ضمن اینکه لوح و جوایز بخشی از فارغ التحصیلان سالهای 90-89 ، 91-90 و 92-91 در این مراسم به ایشان اهدا گردید.

عکس های این مراسم : artschool.farhang.gov.ir/fa/album/6343?p43145=1