رنه ونر طراح گرافیک سوییسی و مدیر سایت "پوستر پیج" که چندی پیش به عنوان داور پنجمین نمایشگاه بین‌المللی پوستر اسماءالحسنی به ایران آمده بود، از خیابان انقلاب تهران که بیشترین تبلیغات شهری را به خود اختصاص داده است، بازدید کرد و عکس‌هایی از این خیابان گرفته است که اکنون همه آن‌ها را در سایت پوسترپیج به نمایش گذاشته است.
رنه ونر که علاقه بسیاری به تایپ و تایپوگرافی فارسی دارد و تبلیغات و گرافیک شهری تهران برایش جذاب است و همین دلیل از آن‌ها عکاسی کرده است.
اما از سوی دیگر با نگاهی به این عکس‌ها به نظر می‌رسد به نوعی گرافیک محیطی و شهری پایتخت ایران در معرض دید جهانیان به خصوص طراحان گرافیک دنیا قرار گرفته‌ است،‌ گرافیکی که درخور بزرگترین شهر ایران نیست و بیشتر آلودگی بصری و نازیبایی‌های این شهر را نشان می‌دهد.
 

عکاسی از یکی از مهمترین خیابان‌های تهران به نوعی تصویرگر بخشی از گرافیک شهری ایران است که تاکنون با وجود توصیه‌های بسیار طراحان گرافیک ایرانی، توجهی نسبت به آن نشده است.
شاید اکنون که این نازیبایی‌ها را در یکی از مهم‌ترین سایت‌های طراحی گرافیک دنیا شاهدیم، بهانه‌ای باشد برای توجه بیشتر مدیران شهرداری تهران و سازمان زیباسازی آن که وظیفه توجه به زیباسازی شهر را بر عهده دارند.
 

گر چه سازمان زیباسازی تهران اقدامات بسیاری را در این زمینه انجام داده است و در گوشه گوشه شهر شاهد نصب مجسمه‌ها و نقاشی‌های هنری هستیم، اما
این اقدامات برای شهری مثل تهران کافی نبوده و نازیبایی‌های آن بسیار بیشتر از اندازه‌ای است که زیبا ساختن‌های شهرداری به چشم بیاید.
 

تغییر مدیران و تنوع سلایق آن‌ها و عدم اشراف آن‌ها نسبت به مسائل زیبایی‌شناسی و عدم استفاده از هنر هنرمندان شاخص ایران، در شهرداری تهران از جمله دلایل این بی‌توجهی‌ها نسبت به گرافیک شهری تهران است. شهری که با داشتن هنرمندان برجسته بسیار دچار آلودگی‌ها و زشتی‌هایی است که از دید گردشگران و هنرمندان خارجی به دور نمی‌ماند و از دریچه دوربین آن‌ها به دنیا به گونه‌ای معرفی می‌شویم که شایسته ایران و ایرانی نیست.