گرافیک نت؛ در روز نخست این ورکشاپ سه روزه که به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار می شود، محمد اردلانی ضمن نمایش تعدادی پوستر، گرافیک محیطی و تایپوگرافی از هنرمندان مطرح داخلی و خارجی ویژگی های مثبت آنها را برشمرد و نحوه ی تاثیر آن بر مخاطب را بررسی کرد.
محمد اردلانی در این کارگاه با بیان این نکته که عنوان و نوشتار در گرافیک شهری با توجه به سرعت عبور و مرور و زمان کوتاه مخاطب برای دیدن و درک آثار نصب شده در بیلبورد ها و سازه های شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، کانسپت، خلاقیت و جذابیت بصری برای ایجاد ارتباط بیشتر بین معنی و مخاطب را مهم خواند.
همچنین مراحل طراحی و اجرای برخی از پوستر های خود و شاگردان کارگاه های گذشته اش در کشور را از آغاز ایده و کانسپت، تا پایان ساخت و اجرای اثر را ضمن بیان توضیح، برای هنرجویان پذیرفته شده در این ورکشاپ به نمایش درآورد.
سپس 25 هنرمند پذیرفته شده از شهر های مختلف به این کارگاه زیر نظر اردلانی با مرور المان های بصری مربوط به دفاع مقدس و با بهره گیری از آثار ادبی مرتبط با این موضوع، به ایده یابی و کشف کانسپت تصویری معنی گرا برای بیان این موضوع خطیر را آغاز نمودند.
لازم به ذکر است این کارگاه به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و به عنوان جزعی از نقش واره ی بزرگ "عشق و حماسه" ویژه ی تولید و نمایش آثار عکس، پوستر و احجام موقت شهری با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس برپا گردیده و تا پایان هفته ی اول مهر ماه ادامه خواهد داشت.
علاقمندان تا 16 شهریور ماه برای ارسال اثر به بخش پوستر این نقش واره فرصت دارند که داوری آن را مسعود نجابتی، کورش پارسانژاد و علی وزیریان بر عهده گرفته اند.
گفتنی است محمد اردلانی (مدرس این کارگاه) در ده ها نمایشگاه و مسابقه در کشورهای ایران، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اتریش، هلند، فنلاند و ... حضور داشته و داوری مسابقات ملی و بین المللی و همچنین برپایی ورکشاپ های بسیاری را در کارنامه ی خود دارد.