پوستر چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با استفاده از طرح‌های اسلیمی در پیش‌زمینه پوستر، رونمایی شد.
وحید توکلی (طراح پوستر چهارمین جشنواره بین‌الملی شعر فجر) در گفتگو با روابط عمومی این جشنواره ضمن بیان مطلب فوق افزود: این طرح با بهره‌گیری از نمادهای هنر ایرانی و اسلامی و انتخاب رنگ‌های موزون در زمینه و نشان دادن آمیختگی شعر و دین و الهامی بودن مضامین شعرها طراحی شده است.
این طراح جوان اضافه کرد:‌استفاده از رنگ‌های نخودی و زرشکی باتوجه به سابقه کهن شعر در این مرز و بوم بر گرفته از رنگ برگ‌ها و شنگرف نسخ خطی می‌باشد.
وی همچنین بهره‌گیری از المان‌های شمسه و سرو را تداعی کننده نورانیت و نماد شعر دانست و اضافه کرد:‌طراحی پرواز خیال در این پوستر به‌منظور الهامی و هنری بودن مضامین شعر است.

تحلیل "هفت رنگ"
قابل ذکر است طراحی این پوستر ظاهری سنتی دارد و در واقع بسیار ساختار شکن و ضد سنت می باشد!
استفاده از خط نستعلیق آنهم به صورت خارج از فرم اصولی و همچنین استفاده از المان های بی هویت که بصورت آماده و دم دستی در بازار موجود می باشد در پس زمینه ، و همچنین برش هایی از نقوش فلزی که بر درب مسجد امام اصفهان حک شده ظاهری سنتی به کار داده  که با اندکی تامل از یک پوستر سنتی و حتی سنتی - نوگرا متمایز و به اثری بی هویت بدل می شود.
"هفت رنگ" در گذشته مطالبی راجع به انتشار و عرضه آثار بی هویت و استفاده مکرر از نمادهای اسلیمی، گل و مرغ، شمسه و... به عنوان نمادهای هنر ایرانی در طراحی پوسترهای فرهنگی مطالبی منتشر کرده بود که امید است این انتقادات نقش سازنده ای در عرضه و تولید آثار خلاق، نوگرا و ایرانی داشته باشد.