ششمین جشنواره بین‌المللی «بسم‌الله» شب گذشته  در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.
در این مراسم که با رونمایی کتاب «خواص و فضائل بسم‌الله» و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده ساعاتی قبل از افطار آغاز شد، «کمره‌ای» مسئول جشنواره و موسسه مکعب هنر طی سخنانی اهداف جشنواره را ایجاد زمینه و فضای رقابتی سالم، بسترسازی، کشف و بروز استعدادهای جوان، ارتقای سطح کیفی گرافیک ایران، توسعه هنر معنوی و حضور در عرصه‌های بین‌المللی عنوان کرد و از اضافه شدن جایزه هزینه سفر خارجی برای نفر اول این جشنواره خبر داد و همچنین از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این حمایت تشکر و قدردانی کرد.
وی همچنین از دو راهبرد دیگر در این دوره از جشنواره بین‌المللی «بسم‌الله» خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های سه ماه آینده موسسه مکعب هنر انتشار ماهنامه‌ای در حوزه هنرهای معنوی و همچنین تاسیس صندوق حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی در 6 ماه است.
کمره‌ای ضمن گلایه از عدم حمایت وزارت ارشاد ادامه داد: وزارت ارشاد هیچگونه حمایت و کمکی به این جشنواره را متحمل نشد.
وی همچنین با بیان اینکه این جشنواره صددرصد مردمی و بدون حمایت دولت اجرا می‌شود، گفت: از حدود 6 سال قبل به فکر انجام کاری در رابطه با محتوا، معنا و مفهوم موضوع بسم‌الله بودیم که حاصل آن کتاب «خواص و فضائل بسم‌الله» به نویسندگی افشین کرمی است که 6 ماه پیش مجوز آن صادر و در روز گذشته به چاپ نهایی رسیده است.
در ادامه این برنامه نیز افشین کرمی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بسم الله سرآغاز هرکار و عملی است و هرچیزی که با آن آغاز شود مبارک خواهد بود و آن عمل ابتر و ناقص نخواهد شد.
وی بسم‌الله را نکته اتکا و اقتدای ما به خداوند عنوان کرد و آن را اتصال ما انسان‌ها به قدرت نامحدود خداوند خواند. 
در ادامه این برنامه «مصطفی اوجی»، سفیر سنگال در ایران، «افشین کرمی» و «فریدون مردانی» دبیر نمایشگاه به نمایندگی از هیئت داوران این جشنواره متشکل از مهرداد کشتی‌آرا، احسان پارسا، محمد عبدالرحیم (ریاست دانشگاه هنر بنگلادش)، مصطفی اوجی و فریدون مردانی آثار برگزیدگان این دوره را اهدا کردند که اسامی این دوره از برگزیده‌ها به شرح ذیل است:

برگزیدگان بخش پوستر:
هیت داوران تنها یک اثر را در این بخش به عنوان نفر دوم برگزید.
عباس خدایی از کرج/ لوح افتخار، تندیس جشنواره و 700 یورو این دوره را دریافت کرد.

برگزیدگان بخش لوگوتایپ:
رقیه باوفا از تهران/ لوح افتخار، تندیس جشنواره و 900 یورو
علیرضا نظربیگی از تهران/ لوح افتخار، تندیس جشنواره و 700 یورو
حسن عباسی از همدان/ لوح افتخار، تندیس جشنواره و 500 یورو

برگزیدگان بخش جانبی جشنواره، طراحی پوستر صلح جهانی بشریت:
1- رسول پروری مقدم از رشت
2- سودابه حقیقت از شیراز
3- عباس سعدی از سمنان

همچنین در پایان نیز تندیس بسم‌الله به رسم یادبود به سفیر سنگال اهدا شد.
پس از اهدای جوایز بار دیگر کمره‌ای درباره آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره اظهار داشت: معمولا در حدود 2000 تا 2500 اثر به جشنواره‌ها می‌رسد اما امثال با بضاعت کم مالی در حدود 3700 اثر به این جشنواره واصل شد که 130 اثر به بخش مسابقه و 13 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.
کمره‌ای همچنین به هیئت داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این دوره سعی بر استفاده از داوران دانشگاهی و آکادمیک بود و ما از سه استاد دانشگاه هنر در هیئت داوران بهره بردیم.
وی همچنین از برگزاری این نمایشگاه در شش کشور ایتالیا، تونس، ترکمنستان، پاکستان، قرقیزستان و تاجیکستان خبر داد و از همکاری فرهنگسرای نیاوران و انجمن خوشنویسان ایران برای در اختیار گذاشتن آثار استادانی چون امیرخانی، شیوا و احصایی تشکر کرد.
پس از اهدای جوایز مهمانان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران افطار کردند و سپس نمایشگاه آثار برگزیده در گالری این مرکز گشایش یافت.