گـرافیک نت
را در گـوگـل
محبوب کنید
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
Fri 20 Jan 2017
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲   گزارش تصویری  › در مدرسه ویژه
۰
محبوب

گزارش نشست دوره تخصصی جامع طراحی بسته بندی

نشست آزاد معرفی «اولین دوره‌ی آموزش تخصصی جامع طراحی بسته بندی» با حضور شورای طرح و برنامه این دوره (شهرزاد اسفرجانی، امراله فرهادی، سید محمود محمودی، ایمان آل مظفر)، روز یکشنبه ششم بهمن ماه برگزار شد.

گرافیک نت؛ شهرزاد اسفرجانی در ابتدا با بیان خاطره ای از گذشته ونقش طراحی بسته بندی و اهمیت آن در رابطه با شکل گیری آینده شغلی خود صحبت کرد . هنگامی که پروژه ای را در دانشگاه به انجام رسانده بود و چگونگی راه یابی به آتلیه استاد کامران کاتوزیان و آغاز فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی بسته بندی . شهرزاد اسفرجانی با تاکید بر نقش حیاتی بسته بندی در ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند، به ضرورت ایجاد دوره جامع طراحی بسته بندی اشاره کردو گفت : " بسته بندی را می توان معادلی برای واژه برند نامید . "
شهرزاد اسفرجانی با اشاره به اوضاع اقتصادی دهه 70 و 80 ایران، به این نکته اشاره کرد که رفتارها ، انتخابها و سلیقه‌ی مصرف کنندگان، رقابت در بازار مصرف و شرایط تولید کنندگان چه تغییراتی کرده و چه عواملی باعث موفقیت در این شرایط خواهند شد .
سپس ایمان آل مظفر در باره‌ی نقش بسته بندی در بازار امروز مبحثی را با عنوان " مهمانی بسته ها " باز کرده و دیدگاه های شورای طرح و برنامه را در مورد روند شکل گیری و انتخاب سرفصل‌های آموزشی دوره برای حاضرین شرح داد و اهمیت آموزش صحیح طراحان بسته بندی را در موفقیت یک محصول بیان کرد . وی یکی از مزیتهای اصلی این دوره را بهره بردن ازاساتیدحرفه ای و با تجربه ای دانست که علاوه بر دانش های تخصصی ، تجارب شخصی  را نیز در اختیار هنرجویان قرار می دهند .
ایمان آل مظفر در خصوص نحوه گزینش دروس دوره و انطباق آن با شرایط بازار ایران ، محدودیت ها و امکانات توضیحاتی را ارائه داد و به این نکته اشاره کرد که ،  در این دوره سعی شده  تمامی اطلاعات مورد  نیاز یک طراح بسته بندی به بهترین شکل آموزش داده شود .
 محمود محمودی سخنان خود را با اشاره به ضعف صنعت بسته بندی ایران در مقایسه با جهان و توصیف علت اصلی موفقیت دیگر کشورها در توسعه این صنعت ، آغاز کرد . او همچنین از آموزش بسته بندی در ایران ، پراکندگی و ضعفهای آن صحبت کرده و بر ضرورت ایجاد یک دوره یکپارچه‌ی آموزش بسته بندی تاکید کرد .
محمود محمودی نگاه کاربردی و بومی شناسانه و همچنین همخوانی محتوای آموزشی با الگوها و استانداردهای بین المللی را یکی از مزیتهای این دوره عنوان کرد و اسرار حرفه ای بودن و آموزش فوت کاسه گری را از دیگر مزیتهای این دوره نامید . محمود محمودی ضمن تشریح سر فصلهای اصلی دوره و مرور خلاصه ای بر دروس و معرفی اساتید ، زمان آغاز دوره را اواسط فروردین ماه 93 اعلام کرده و افزود، کلیه متقاضیان می بایست حداکثر تا  پایان وقت اداری چهارشنبه 9 بهمن ماه برای تعیین زمان مصاحبه با مدرسه‌ی ویژه تماس بگیرند .
 در پایان شورای طرح و برنامه به پرسشهای شرکت کنندگان پاسخ دادند و به این نکته اشاره کردند که: بسته بندی از نظر اقتصادی و اشتغال زایی یکی از فعال ترین حوزه های طراحی گرافیک است و در نهایت شغل مطلوبی را برای متخصصین این حوزه فراهم خواهد ساخت.

بازدید از مطلب: ۶۶۳ بار
برای ارسال نظر، باید وارد سایت شوید

Copyright © graphicnet.ir 2008-2016 All rights reservedطراحی سایت ساناتک